close

很妙的歌唷
詞曲作者湯姆大師有一些同類相食的解釋

"It's partly the idea of the businessman walking out on his wife and kids and never coming back.
 It's also the thousand yard stare when you look at someone close to you and you know they're gonna die.
 It's like a shadow over them, or the way they look straight through you.
 The shine goes out of their eyes."


不得不說有時候大叔真的是講好多耶! XD

這首歌光聽前奏會以為是首輕快抒情的曲子
但吉他聲響帶著冷淡的氛圍與漫不在意 地刷弦
許多的附點連起紊亂的節拍
湯姆叔叔溫柔嗓音帶點冷酷的口吻
彷彿是噙著似笑非笑的嘴角在唱遊
真是好溫馨又殘忍的一首歌


I want you to know
He's not coming back

我希望你知道
他是不會再回來的了

Look into my eyes
I'm not coming back

看進我的眼底
我是不會再回來的了

So knives out
Catch the mouse
Don't look down
Shove it in your mouth

所以拿出你的刀吧
抓住那隻老鼠
別望下看
就塞進你的嘴裡

If you'd been a dog
They would have drowned you at birth

如果你是個混蛋
他們會在你出生時便溺死你

Look into my eyes
It's the only way you'll know I'm telling the truth

看進我的眼底
唯有如此你方能明白我說的全是事實

So knives out
Cook him up
Squash his head
Put him in the pot

所以拿出你的刀吧
烹煮他
壓碎他的頭
將他放進鍋裡

I want you to know
He's not coming back

我希望你能了解
他是不會再回來的了

He's bloated and frozen
Still there's no point in letting it go to waste

他已發脹而冰冷
但實在沒道理白白浪費

So knives out
Catch the mouse
Squash his head
Put him in the pot

所以拿出你的刀吧
抓住那隻老鼠
壓碎他的頭
將他放進鍋裡

 


這首歌令人感覺....溫馨!(???)

我希望你知道
我與他都要離開不再回來了
不論是自願還是迫不得已
你都要自己活下去了
自己想辦法吧
在這個殘酷的世界裡
既然被殺和殺人只能選一個唷

他溫柔地說

別感到不捨
就物盡其用罷
拿出刀子
剜去我們的血和肉
吃掉我們

雖然很殘酷
但是是好意唷
沒有非比尋常的關愛
是不會對你說這些的

噢我知道你不忍心
但還是拿出你的刀吧

他彷彿在微笑

無論是我的還是別人的腦袋
只要能平靜地活下去
就拍碎放進鍋裡罷

這股無可挽回的穨敗感
流暢的旋律和略顯紊亂的節拍
就像延著單行道行駛的吉普車

就是這樣無法回頭底長大成人吧

arrow
arrow
    全站熱搜

    盧 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()